Інформація щодо порядку передачі в оренду об’єктів у сферах водопостачання , що перебувають у комунальній власності Мологівської сільської ради, а саме водо мережі та артезіанських свердловин
Порядок
передачі в оренду об’єктів у сферах водопостачання , що перебувають у комунальній власності Мологівської сільської ради, а саме водо мережі та артезіанських свердловин
Мологівська сільська рада , Білгород-Дністровського району, Одеської області надає роз’яснення , щодо передачі в оренду об’єктів у сферах водопостачання , що перебувають у комунальній власності Мологівської сільської ради, а саме водо мережі та артезіанських свердловин , повідомляє, що передача в оренду артезіанських свердловин та водо мережі регулюється: Водним кодексом України, Земельним кодексом України , кодексом України «Про надра», Законом України «Про оренду державного та комунального майна», Законом України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності». Згідно зі статтею 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення. Відповідно до статті 1 Гірничого закону від 06.10.1999 року № 1127-XІV свердловина - циліндрична гірнича виробка, створена бурами або іншими буровими інструментами, а гірнича виробка, у свою чергу – це порожнина у гірничому масиві після виймання корисних копалин та інших порід. Спираючись на це, а також на визначення нерухомої речі, свердловина для видобування води є нерухомим майном, оскільки вона не може існувати без землі та має значення і цінність у її місцезнаходженні. Відповідно до ст. 16,21,23 Закону України «Про надра» надання спеціальних дозволів на користування надрами здійснюється після попереднього погодження з відповідною радою питання про надання земельної ділянки для зазначених потреб, крім випадків, коли у наданні земельної ділянки немає потреби. Надра у користування для видобування підземних вод (крім мінеральних) і розробки родовищ торфу надаються без надання гірничого відводу на підставі спеціальних дозволів. Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу. Згідно зі статтею 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:
а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;
б) громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації;
в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності.
Установи та організації, що не входять до переліку згідно статті 92 Земельного Кодексу України земельну ділянку можуть отримати лише в оренду згідно зі статтею 93 Земельного кодексу України.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» передача об’єкта у сферах водопостачання, що перебуває у комунальній власності, в оренду здійснюється за ініціативою фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до Закону. Заяву (подання), в якій міститься ініціатива щодо передачі об'єкта у сферах, водопостачання, що перебуває у комунальній власності, в оренду, заінтересовані особи (органи) подають відповідній раді, для розгляду на черговій сесії ради. За результатами розгляду заяви (подання) рада приймає рішення про пропозицію передачі об'єкта у сферах , водопостачання в оренду або про відмову в його передачі в оренду.
У разі прийняття відповідною радою, рішення про пропозицію передачі в оренду об'єкта у сферах , водопостачання, що перебуває у комунальній власності, здійснюється організаційно-технічна підготовка цього об'єкта до передачі в оренду. Після завершення такої підготовки оголошується конкурс на право отримання об'єкта в оренду.
Згідно статті 6 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» у строк, визначений відповідною радою, але не більш як протягом дванадцяти місяців з дати прийняття нею рішення про передачу в оренду об'єкта у сферах водопостачання, що перебуває у комунальній власності, орган, уповноважений управляти комунальним майном, здійснює його організаційно-технічну підготовку до передачі в оренду. За погодженням з відповідною радою зазначений строк може бути продовжено.
Організаційно-технічна підготовка об'єкта у сфері, водопостачання, що перебуває у комунальній власності, до передачі в оренду включає:
проведення інвентаризації основних засобів і товарно-матеріальних цінностей у складі такого об'єкта;
впорядкування і відновлення технічної та будівельної документації щодо такого об'єкта;
визначення вартості об'єкта шляхом здійснення незалежної оцінки, при цьому видом вартості визначається ринкова вартість. Оцінка об'єкта, який передається в оренду чи концесію, здійснюється відповідно до законодавства про оцінку майна і майнових прав та професійну оціночну діяльність;
виділення земельної ділянки, закріпленої за об'єктом, у натурі (на місцевості).
Орган, уповноважений управляти комунальним майном (сільська рада), погоджує умови конкурсу з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства (міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України).
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства, зобов'язаний погодити умови конкурсу або надати письмову вмотивовану відмову протягом десяти календарних днів. Відмова в такому погодженні можлива лише з мотивів невідповідності умов конкурсу вимогам законодавства.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» після завершення підготовки об'єкта у сфері водопостачання, що перебуває у комунальній власності, до передачі в оренду відповідна рада, своїм рішенням:
затверджує конкурсну документацію;
утворює конкурсну комісію, затверджує її склад та порядок роботи.
оголошує конкурс;
визначає розмір реєстраційного внеску для участі в конкурсі (у розмірі від одного до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
Заявки на участь у конкурсі подаються протягом сорока днів з дня оголошення конкурсу. Особи, які подали такі заявки, вважаються претендентами на участь у конкурсі.
У разі подання заявки господарським товариством, утвореним членами трудового колективу підприємства (його структурним підрозділом), цілісний майновий комплекс якого пропонується до передачі в оренду, таке товариство має право отримати об'єкт в оренду без проведення конкурсу.
Протягом трьох місяців з дня прийняття рішення про визначення переможця конкурсу після погодження всіх умов і схвалення остаточної редакції проекту договору відповідна рада укладає з ним договір оренди. Погодження умов договору та його підписання покладається на орган або посадову особу місцевого самоврядування, уповноважену на це відповідною радою. Згідно статті 9 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» договори оренди об'єктів у сфері водопостачання, що перебувають у комунальній власності, укладені на строк більш як три роки, підлягають нотаріальному посвідченню у встановленому порядку.
У разі якщо інше не передбачено договором, витрати на проведення нотаріального посвідчення договору оренди несе відповідно орендар.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» укладені договори оренди об'єктів у сфері, водопостачання реєструються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Для реєстрації договору орендар протягом десяти робочих днів з дня його нотаріального посвідчення подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства, заяву довільної форми, копії укладеного договору, свідоцтва про державну реєстрацію орендаря як юридичної особи або фізичної особи - підприємця.
Протягом п'яти робочих днів з дня надходження зазначених документів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства, здійснює реєстрацію договору і протягом п'яти робочих днів з дня реєстрації надсилає орендарю, виконавчому органу відповідної ради та Фонду державного майна України письмове підтвердження із зазначенням реєстраційного номера договору та дати реєстрації.
Сільський голова : О.С.Німачук.
Порядок
передачі в оренду об’єктів у сферах водопостачання , що перебувають у комунальній власності Мологівської сільської ради, а саме водо мережі та артезіанських свердловин
Мологівська сільська рада , Білгород-Дністровського району, Одеської області надає роз’яснення , щодо передачі в оренду об’єктів у сферах водопостачання , що перебувають у комунальній власності Мологівської сільської ради, а саме водо мережі та артезіанських свердловин , повідомляє, що передача в оренду артезіанських свердловин та водо мережі регулюється: Водним кодексом України, Земельним кодексом України , кодексом України «Про надра», Законом України «Про оренду державного та комунального майна», Законом України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності». Згідно зі статтею 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення. Відповідно до статті 1 Гірничого закону від 06.10.1999 року № 1127-XІV свердловина - циліндрична гірнича виробка, створена бурами або іншими буровими інструментами, а гірнича виробка, у свою чергу – це порожнина у гірничому масиві після виймання корисних копалин та інших порід. Спираючись на це, а також на визначення нерухомої речі, свердловина для видобування води є нерухомим майном, оскільки вона не може існувати без землі та має значення і цінність у її місцезнаходженні. Відповідно до ст. 16,21,23 Закону України «Про надра» надання спеціальних дозволів на користування надрами здійснюється після попереднього погодження з відповідною радою питання про надання земельної ділянки для зазначених потреб, крім випадків, коли у наданні земельної ділянки немає потреби. Надра у користування для видобування підземних вод (крім мінеральних) і розробки родовищ торфу надаються без надання гірничого відводу на підставі спеціальних дозволів. Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу. Згідно зі статтею 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:
а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;
б) громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації;
в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності.
Установи та організації, що не входять до переліку згідно статті 92 Земельного Кодексу України земельну ділянку можуть отримати лише в оренду згідно зі статтею 93 Земельного кодексу України.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» передача об’єкта у сферах водопостачання, що перебуває у комунальній власності, в оренду здійснюється за ініціативою фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до Закону. Заяву (подання), в якій міститься ініціатива щодо передачі об'єкта у сферах, водопостачання, що перебуває у комунальній власності, в оренду, заінтересовані особи (органи) подають відповідній раді, для розгляду на черговій сесії ради. За результатами розгляду заяви (подання) рада приймає рішення про пропозицію передачі об'єкта у сферах , водопостачання в оренду або про відмову в його передачі в оренду.
У разі прийняття відповідною радою, рішення про пропозицію передачі в оренду об'єкта у сферах , водопостачання, що перебуває у комунальній власності, здійснюється організаційно-технічна підготовка цього об'єкта до передачі в оренду. Після завершення такої підготовки оголошується конкурс на право отримання об'єкта в оренду.
Згідно статті 6 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» у строк, визначений відповідною радою, але не більш як протягом дванадцяти місяців з дати прийняття нею рішення про передачу в оренду об'єкта у сферах водопостачання, що перебуває у комунальній власності, орган, уповноважений управляти комунальним майном, здійснює його організаційно-технічну підготовку до передачі в оренду. За погодженням з відповідною радою зазначений строк може бути продовжено.
Організаційно-технічна підготовка об'єкта у сфері, водопостачання, що перебуває у комунальній власності, до передачі в оренду включає:
проведення інвентаризації основних засобів і товарно-матеріальних цінностей у складі такого об'єкта;
впорядкування і відновлення технічної та будівельної документації щодо такого об'єкта;
визначення вартості об'єкта шляхом здійснення незалежної оцінки, при цьому видом вартості визначається ринкова вартість. Оцінка об'єкта, який передається в оренду чи концесію, здійснюється відповідно до законодавства про оцінку майна і майнових прав та професійну оціночну діяльність;
виділення земельної ділянки, закріпленої за об'єктом, у натурі (на місцевості).
Орган, уповноважений управляти комунальним майном (сільська рада), погоджує умови конкурсу з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства (міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України).
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства, зобов'язаний погодити умови конкурсу або надати письмову вмотивовану відмову протягом десяти календарних днів. Відмова в такому погодженні можлива лише з мотивів невідповідності умов конкурсу вимогам законодавства.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» після завершення підготовки об'єкта у сфері водопостачання, що перебуває у комунальній власності, до передачі в оренду відповідна рада, своїм рішенням:
затверджує конкурсну документацію;
утворює конкурсну комісію, затверджує її склад та порядок роботи.
оголошує конкурс;
визначає розмір реєстраційного внеску для участі в конкурсі (у розмірі від одного до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
Заявки на участь у конкурсі подаються протягом сорока днів з дня оголошення конкурсу. Особи, які подали такі заявки, вважаються претендентами на участь у конкурсі.
У разі подання заявки господарським товариством, утвореним членами трудового колективу підприємства (його структурним підрозділом), цілісний майновий комплекс якого пропонується до передачі в оренду, таке товариство має право отримати об'єкт в оренду без проведення конкурсу.
Протягом трьох місяців з дня прийняття рішення про визначення переможця конкурсу після погодження всіх умов і схвалення остаточної редакції проекту договору відповідна рада укладає з ним договір оренди. Погодження умов договору та його підписання покладається на орган або посадову особу місцевого самоврядування, уповноважену на це відповідною радою. Згідно статті 9 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» договори оренди об'єктів у сфері водопостачання, що перебувають у комунальній власності, укладені на строк більш як три роки, підлягають нотаріальному посвідченню у встановленому порядку.
У разі якщо інше не передбачено договором, витрати на проведення нотаріального посвідчення договору оренди несе відповідно орендар.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про особливості передачі в оренду об’єктів централізованого водопостачання, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності» укладені договори оренди об'єктів у сфері, водопостачання реєструються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Для реєстрації договору орендар протягом десяти робочих днів з дня його нотаріального посвідчення подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства, заяву довільної форми, копії укладеного договору, свідоцтва про державну реєстрацію орендаря як юридичної особи або фізичної особи - підприємця.
Протягом п'яти робочих днів з дня надходження зазначених документів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства, здійснює реєстрацію договору і протягом п'яти робочих днів з дня реєстрації надсилає орендарю, виконавчому органу відповідної ради та Фонду державного майна України письмове підтвердження із зазначенням реєстраційного номера договору та дати реєстрації.
Сільський голова : О.С.Німачук.